Hvidbjerg Strand Camping 2008

Vores første tur med campingvognen blev i efterårsferien. Vi havde inden da afprøvet sengene grundigt, da vi i forbindelse med ombygningen af vores hus, havde overnattet ude i vognen i lidt over 7 uger....
Og inden vi påbegyndte ombygningen havde vi reserveret og betalt for 5 nætter på Hvidbjerg Strand Camping. Det var meget heldigt, for ellers havde vi måske brugt fridagene på at lægge gulv eller male og spartle. I stedet kom vi væk fra roderiet og fik slappet af.

Vi endte med at tage af sted alle 5 - og Smilla. De to store 'unger' VILLE med, da vi sagde, at vi skulle til Blåvand. De har ene gode minder om badelandet på pladsen.... Vognen har jo kun 4 sovepladser, men det blev løst med en løs madras på gulvet mellem enkeltsengene. Her sov Sabrina - og Smilla - så hele ferien.
Vel ankommet til pladsen fik vi hurtigt udpeget den plads, som var beregnet til os. En fin plads i god læ og tæt på en af toiletbygningerne.

Vi fik hurtigt skubbet vognen ind på plads - og nej vi har ikke anden mover end vores egne muskler - og sat den i vater og sat strøm til. Hvor svært kan det lige være!

Derefter kom resten af opgaverne, som vi allerede havde fordelt på vores ganske begivenhedsløse køretur tværs over Jylland. Derfor artede det sig således, at Britta og Sabrina skulle checke toiletbygningen og undersøge badelandets og butikkens åbningstider. Morten skulle lufte hunden og - surprise - Helle og Søren skulle sætte forteltet op!

Det så vi frem til med spænding, da vi havde efterladt opstillingsvejledningen hjemme. I øvrigt havde kun Helle skimmet den igennem... Og så gik det alligevel forbavsende nemt! Med en logisk fordeling af stængerne udeblev alle de - så vidt vi har hørt - obligatoriske og store diskussioner og det kom op hurtigere, end vi havde troet det muligt!

Det eneste minus var, at stykket under vognen ved en fejl ikke var leveret med, da vi købte den. Det opdagede vi selvfølgelig først nu, hvor vi skulle bruge det.
Surt sjov - dels fordi det blæste ret kraftigt i disse dage og dels fordi hunden nu kunne se ud under vognen. Og med sin knap 5 mdr. tror den stadig, at solsorte skal fanges og spises. Det betød, at vi enten måtte holde ekstra øje med den, hvis den gik frit i forteltet eller at den skulle være tøjret hele tiden. Vi valgte det første, for den har også en supergod evne til at vikle snoren rundt om alt....

Vi har talt rigtig meget om, hvorvidt en hund kun kan ligge som herover 'den ene vej rundt' - altså enten med eller mod uret med snuden. Vi fik det opklaret på denne ferie: den kan dreje begge veje. Og så er det fascinerende at se, hvordan den omhyggeligt trækker poterne op under sig i varmen.

Ang. stykket under vognen, så har vi efterfølgende talt med forhandleren og skal nu bare lige forbi en dags tid for at hente et.

Herefter var der ikke andet tilbage at gøre resten af ferien end at nyde livet og slappe af. Det havde vi ikke gjort længe - det kunne vi godt mærke!
Hver dag bød på en tur op i badelandet, som vi dog mindes en del varmere, end vi oplevede det i år! Men også kraftigt udbygget med flere bassiner og flere rutsjebaner! Vi kunne godt se, at det var mange år siden, vi sidst havde besøgt pladsen!
Derudover blev det naturligvis til mange gåture på stranden og i det nærliggende sommerhusområde - der er jo lige en Smilla, som skal luftes rigtig mange gange på en dag - også selvom vejret er dårligt.

Og vejret var absolut ikke med os - det regnede og blæste helt vildt. Den ene aften sad vi inde i vognen og var alle lidt bange for forteltet, men det blev pænt, hvor det skulle! Og sådan en ruske- og regne-dag, så var vi glade for, at vi sad i en campingvogn. Vi mindes stadig Füssen i Sydtyskland sommeren 2005, hvor det også regnede hele tiden og hvor dynerne til sidst var kolde og klamme, når vi kravlede ned under dem om aftenen.

Her i vores campingvogn var der lunt og dejligt og med vores nyindkøbte fjernsyn kunne vi såmænd også følge med i Talent 2008.
Og selvom vejret var dårligt, så endte det alligevel med, at vi spiste alle måltider i forteltet - undtagen den sidste aften, hvor vi alligevel syntes, at det var for råkoldt. Vi har nemlig ingen varmekilde i forteltet og har heller ikke planer om at investere i en. Men det kan jo være det bliver lavet om, da vi næste forår har valgt at bestille en forårsplads på Bogense Strand Camping.

Billedet herover til venstre er fra stranden ved campingpladsen. Der går en fin sti ned til den og det tager ikke lang tid at komme derned. Billedet til højre stammer derimod fra stranden ude ved fyret.

Vi skal altid ud en tur til fyret, når vi er i Blåvand og på denne del af stranden har vi gennem de sidste mange år fundet mange små stykker rav....
Denne gang blev det mere til en god luftetur til hunden og den obligatoriske tur op på denne lille, begravede bunkers.

Lige netop denne dag var feriens bedste rent vejrmæssigt - men selvom her er blå himmel, så kom der alligevel et par små byger forbi.

Hvidbjerg Strand Camping er stor - meget stor. Men har mange toiletbygninger, så umiddelbart er der aldrig langt til en. Toiletbygningerne er meget lækre og det er rart, at her er så mange familierum. Det nyder vi meget i vores familie.

Der er butik med en stort udvalg af dagligvarer - lige med undtagelse af slutningen af efterårsferien, da den lukkede i denne week-end. Og det kunne godt ses. Til gengæld er der flere supermarkeder oppe i byen og mange specialbutikker som bager, tøj og lysbutikker. Og som altid kom vi hjem med flere par nye sko...

Der er flere legepladser fordelt rundt om, men pga vejret var det ikke meget, at Sabrina fik afprøvet dem. Til gengæld kunne vi se, at de forvoksede mooncars var et stort hit!

Pladsen har flere restauranter - vi besøgte en med grillbuffet. Den har kun åbent i de mest besøgte perioder af året, men den var et klart sccop i vores familie, da der på den måde var noget for hele familien. Samtidig var prisen yderst fornuftig - så den får 4* af os!

Rundt om pladsen er der flere hytteafdelinger - vi mindes stadig et par ture i typen til venstre. De har dog siden dengang fået lavet fronten lidt om. Den gang var der en lille terrasse under taget, hvor man kunne sidde og spise. Og vi griner stadig over dengang, da farfar stak sin kniv ned i revnen mellem to brædder på spisebordet, lod den falde og kun kunne sidde og se på, at den fortsatte ned mellem to brædder i gulvet. Der lå den så - langt inde under træterrassen - men heldigvis havde han selv en lille rive med, så vi fik den fisket ud.
Alt i alt havde vi en rigtig god første-tur i campingvognen. Vi mindes stadig vores første tur i vores første camplet: Nordsø Camping i pinsen i stiv kuling og regnvejr - vi endte med at pakke ned en dag før tiden, fordi vi ikke gad det dårlige vejr. Vi har ikke normalt noget imod regnvejr - men vi har det bedst, hvis vi ikke hele tiden skal pakke os ind i tykke trøjer for at holde varmen.

Et par dage efter at vi var kommet hjem pakkede vi vognen sammen for i år og satte den ud i den lade, hvor vi tidligere havde camp-letten. Der må den så stå til kort før påske, hvor vi henter den hjem og gør den klar til foråret.