Sabrinas Corner 2016

2016 var ikke mange dage gammel, da vi tog turen til Aarhus! For at se på stor kunst. Aros havde nemlig en udstilling, hvor der var en del billeder af Sabrinas yndlingskunstner: Monet.

Så naturligvis måtte vi op at se udstillingen - og vi fik set flere af hans billeder - inkl. nogle med åkander :)

Men der var nu mange andre fine billeder også - så det blev en rigtig god tur.

I maj måned var Sabrina så heldig at hun kunne begynde på Dyrenes Beskyttelses internat ved Ejby som frivillig. Og Helle fulgte naturligvis med :)

På internatet har Sabrina valgt at koncentrere sig om kattene - hun skal jo have sin egen kat, når hun en gang flytter.

Arbejdet består primært i at nusse og kæle og lege med kattene - store som små :)

Smilla fejrede sin 8 års fødselsdag - og selvfølgelig havde Sabrina købt en gave til hende. Det var en dejlig bamse med piv-lyd og en bidepind.

I juni måned havde Sabrinas gamle skole Englegårdsskolen inviteret til gammel elevdag. Det var første gang, at Sabrina deltog, så både Sabrina og Helle var spændte på, hvad det nu var for noget, sådan en gammel elevdag.

Men som altid på Englegårdskolen var det hygge. Ren hygge. Og det var så dejligt at se både gamle elever men også alle lærerne igen.

Desværre erfarede vi også denne dag, at skolen lukker til sommer, da kommunerne ikke har ønsket at henvise flere elever til dem. Det er virkelig ærgerligt, for lige den skole har gjort så meget for Sabrina.

Men heldigivs blev det alligevel en god dag - og Sabrina fik snakket med nogle af de personer, der har betydet mest for hende på skolen: Maria (hendes gamle engelsklærer) og Jo(lene) og Kris. Foruden alle de andre naturligvis :D

Så er vi tilbage på internatet i Ejby og har sneget os ind til 5 frække killinger. Så frække, at de er over alt hele tiden. Oppe i nakken på Sabrina. Nede under hendes ben. De bider i vores sko. De forsøger at klatre op af Sabrinas ben. De holder fast på Helles bare ben med deres små kløer, fordi de bare skal så højt op som muligt.

Men de er bare så nuser, at vi næsten ikke kan rive os ud derfra :D Sabrinas yndling er i øvrigt den helt sorte - Helle synes bedre om den flerfarvede....

Vi er taget til det gamle Østeuropa på sommerferie. Som altid skal der smages på deres kage. Denne her er tysk og ikke helt Sabrinas favorit...

På rundturen i det gamle Østeeuropa er vi nu nået til Budapest, hvor vi besøger deres fine gamle zoo. Her er både giraffer, elefanter og tigre. Selvom den nu virkede ret rastløs tigeren her i buret, så tror vi mest at det skyldtes at en stor del af buret var spærret af.

Dagen i Budapest sluttede vi af med ægte ungarsk mad - eller Sabrina bad nu bare om Spagetti Bolagnese uden Bolagnese men med ketchup...

Så nåede vi til Slovakiet, hvor vi bl.a. besøgte en ishule. Det er en stor oplevelse at gå inde i isen og selvom vi ikke forstod et ord af, hvad guiden fortalte os, fordi han talte ungarsk, så fik vi nu alligevel en del ud af turen. Hvis vi ville have haft en engelsk guide, så skulle vi vente over en time...

I Polen boede vi på en campingplads nær Krakow. Herfra er der ikke så langt ud til koncentrationslejren Auswitz. Her er der guidede rundture og selvom vores gruppe ikke var særlig stor og guiden talte fint engelsk, så gjorde alle menneskerne, historien bag stedet, omfanget af lejren og varmen at vi lige tog en timeout uden for en af bygningerne, mens guiden viste resten af gruppen rundt inde i bygningen...

Vejret på turen var ikke voldsomt varmt, men da vi kom ind i Krakow centrum skulle vi da lige have en herlig is på byens flotte torv!

I september tog vi tre og Morten en uge til New York. Det havde i mange år været Sabrinas store ønske og nu gik det endelig i opfyldelse.
Først lidt skyskrabere - og de er godt nok høje og gaderne smalle...

Vi tog metroen rundt, men gik også rigtig meget rundt. Og ind i mellem kan alle godt lige trænge til en pause fra menneskemylderet og derfor er det vældig rart, at der er pænt med parker rundt om i byen.
Og sørme om ikke der i mange af dem boede egern. Egern, som på den ene side var så tamme, at de turde tage maden fra vores hånd, men på den anden side var så sky, at en forkert bevægelse fik dem til at stikke af. Så er Sabrinas tålmodighed med dyr rigtig god at have.

Vi spiste ude hver aften - her forsøgte Helle at tage et billede, hvor man kunne se hende og Søren i den blanke messing-stribe bag Morten og Sabrina. Det gik ikke ret godt....

Men maden var fremragende her...

På toppen af Rockefeller bygningen! Sikke en udsigt!

Nogle dage efter besøget på toppen af Rockefeller, så tog vi op i Empire State Building. Om aftenen. Det er helt anderledes at se tingene i nattens lys - og lys, det var der!

Inden havde vi nydt et herligt måltid tæt ved - og Sabrina havde fået sin højtelskede amerikanske cheesecake.

På vej til Frihedsgudinden og Ellis Island og museet for indvandringen. En skøn solskinsdag med blå himmel - hvad kan man ønske sig mere til en udflugt med båd...

Samme aften valgte vi at spise i Little Italy - som fejrede en af deres helgener med en 10 dag lang fest! Gader blev lukket og restauranterne lavede terrasser på gaden.
Sabrina skulle denne aften give aftensmad og selvfølgelig endte vi på den restaurant, der hed Luna!

Naturligvis skulle vi også besøge det store American Museum of Natural History, som er et verdensberømt naturhistorisk museum. Her findes store udstillinger af udstoppede dyr - flot sat op i store tableauer - ligesom her findes store træskiveer og dinosaurskeletter...